آموزش گرفتن و فعال کردن ر*م*ز دوم یکبارمصرف بانک ملی

بانک ملی

احتمالا تا به حال شنیده‌اید که دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف از ابتدای دی ماه اجباری می‌شود و خریدهای اینترنتی تنها با ر*م*ز دوم یک‌بارمصرف امکان‌پذیر خواهند بود.

بانک مرکزی هدف از اجرای طرح ر*م*ز یک‌بارمصرف پویا را جلوگیری از سهولت دسترسی مجرمان به اطلاعات حساب بانکی شهروندان در فضای وب و کاهش کلاهبرداری‌های اینترنتی اعلام کرده که به دو روش پیامک و استفاده از اپیلیکیشن‌های موبایل قابل استفاده است.

کاربران با استفاده از اپلیکیشن 60 بانک ملی که برای اندروید و iOS طراحی شده است می‌توانند هر ۶۰ ثانیه، یک رمز یک‌بارمصرف اول یا دوم دریافت کنند. همچنین مشتری‌های فاقد گوشی‌های همراه هوشمند نیز می‌توانند با استفاده کد دستوری و بدون نیاز به اینترنت، رمز دوم یک‌بار مصرف دریافت کنند؛ در این روش نیز رمز یک‌بارمصرف دریافت شده تنها ۶۰ ثانیه معتبر است. در این روش، مشتری می‌تواند ابتدا با وارد کردن کد دستوری #۶۰*۷۳۷* در سامانه ثبت‌نام کرده و پس از دریافت کد فعال‌سازی، مراحل ثبت‌نام را ادامه دهد؛ سپس تنها با یک بار مراجعه به دستگاه خودپرداز و انتخاب عملیات رمز، وارد منوی فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف دوم شده و مشخصات لازم را وارد کند.

بعد از نصب اپلیکیشن 60 و ورود به برنامه روی تصویر رمز یک‌بارمصرف کلیک کنید و عملیات نصب را ادامه دهید. در مراحل بعدی با وارد کردن شماره تلفن همراه، کد فعال‌سازی (که پیامک می‌شود) را در اپلیکیشن وارد کنید تا ثبت‌نام کامل شود. بعد از نصب کردن برنامه می‌توانید به یکی از سه روش مراجعه به سامانه‌ی بام، مراجعه به دستگاه‌های کیوسک/cashless و مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز فرایند فعال‌سازی را تکمیل کنید.

فعال‌سازی از طریق سامانه‌ی بام

جهت استفاده از سرویس ر*م*ز یکبارمصرف ابتدا نرم‌افزار موبایلی 60 بانک ملی ایران را دریافت و نصب کنید و پس از فعال‌سازی آن نرم‌افزار رمزبان بانک ملی را نیز نصب کنید.

۱- ورود به سامانه‌ی بام و انتخاب ویجت «فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف کارت»

۲- انتخاب شماره کارت

۳- وارد کردن اطلاعات کارت

۴- انتخاب نوع ر*م*ز (اول یا دوم) مورد نظر

۵- انتخاب دکمه‌ی دریافت کد

۶- وارد کردن کد نمایش داده شده در سامانه در «بخش دریافتی از دستگاه» و کد پیامک شده برای تلفن همراه در «بخش دریافتی از پیامک» در برنامه‌ی 60

فعال‌سازی از طریق کیوسک و CASHLESS

جهت استفاده از سرویس ر*م*ز یکبارمصرف ابتدا نرم‌افزار موبایلی 60 بانک ملی ایران را دریافت و نصب کنید و پس از فعال‌سازی آن نرم‌افزار رمزبان بانک ملی را نیز نصب کنید.

۱- کشیدن کارت در دستگاه

۲- انتخاب سرویس تغییر ر*م*ز

۳- انتخاب «فعال‌سازی رم*ز اول یک‌بارمصرف» یا « فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف»

۴- وارد کردن شماره موبایل

۵- بعد از وارد کردن ر*م*ز کارت به دستگاه، پیغام موفقیت‌آمیز بودن عملیات روی دستگاه نشان داده می‌شود. سپس بخش اول توکن روی رسید چاپ می‌شود و بخش دوم آن برای کاربر پیامک می‌شود. درنهایت می‌توانید وارد نرم‌افزار رمزبان تلفن همراه و وارد منوی اتصال کارت شوید. در قسمت اول، توکن دریافت شده از رسید دستگاه و در قسمت دوم، بخش دوم توکن که از طریق پیامک ارسال شده را وارد کنید. برای دریافت رمز یک‌بار مصرف دوم نیز می‌توانید به همین روش عمل کنید و برای غیرفعال‌سازی نیز کافی است از منوی اولیه «غیرفعال‌سازی رمز اول یک‌بارمصرف» یا «غیرفعال‌سازی ر*م*ز دوم یک‌بارمصرف» را انتخاب کنید.

فعال‌سازی از طریق خودپرداز

۱- مراجعه به خودپرداز بانک مالی و انتخاب گزینه‌ی عملیات ر*م*ز

۲- انتخاب گزینه‌ی «فعال‌سازی ر*م*ز یک‌بار مصرف اول» یا «فعال‌سازی ر*م*ز یک‌بار مصرف دوم»

۳- بعد از وارد کردن شماره تلفن همراه و درصورت مغایرت نداشتن با شماره‌ی ثبت شده در سیستم پیامکی حاوی بخش اول و دوم توکن پیامک شده و روی رسید کاغذی چاپ می‌شود.

۴- با ورود به برنامه‌ی 60 و انتخاب گزینه‌ی اتصال کارت، توکن دریافت شده را وارد کنید.

در نظر داشته باشید که با فعال‌سازی رم*ز یک‌بارمصرف دوم، رمز دوم ثابت غیرفعال می‌شود. برای غیرفعال کرد رم*ز یک‌بارمصرف دوم کافی بعد از وارد کردن کارت به خودپرداز، گزینه «غیرفعال‌سازی رم*ز یک‌بار مصرف دوم» را انتخاب کنید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
3 (2 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال

دلیل بازگشت وجه

تحویل ردیم کد یوسی در لحظه، بلافاصله بعد از پرداخت