آموزش گرفتن و فعال کردن رمز دوم یکبارمصرف بانک پارسیان

احتمالا تا به حال شنیده‌اید که دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف از ابتدای دی ماه اجباری می‌شود و خریدهای اینترنتی تنها با رمز دوم یک‌بارمصرف امکان‌پذیر خواهند بود.

بانک مرکزی هدف از اجرای طرح رمز یک‌بارمصرف پویا را جلوگیری از سهولت دسترسی مجرمان به اطلاعات حساب بانکی شهروندان در فضای وب و کاهش کلاهبرداری‌های اینترنتی اعلام کرده که به دو روش پیامک و استفاده از اپیلیکیشن‌های موبایل قابل استفاده است.

مشتری‌های بانک پارسیان برای فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف باید ابتدا به یکی از خودپردازهای بانک پارسیان مراجعه کنند و از طریق منوی عملیات رمز، ثبت‌نام رمز یک‌بارمصرف، یک رمز دلخواه هشت رقمی (رمز ساده مانند اعداد پشت سر هم و تکرار یک عدد بیش از ۴ بار مجاز نیست)، مطابق تصاویر زیر انتخاب کنند. این رمز برای صدور رمز یک‌بارمصرف الزامی بوده و در صورت فراموش کردن آن، باید مجددا به خودپرداز بانک پارسیان مراجعه کرده و رمز جدید تعریف کنید. این سرویس تنها برای مشتریانی قابل استفاده است که شماره‌ی همراه خود را قبلا در سیستم ثبت کرده‌اند.

پس از انجام مرحله بالا، یک کد فعال‌سازی به شماره‌ی موبایل دارنده‌ی کارت ارسال می‌شود. کد فعال‌سازی به مدت ۲۴ ساعت معتبر بوده و در این مدت کاربر می‌تواند از طریق موبایل بانک پارسیان (پارسیان من نسخه‌ی ۱.۳.۱۴ به بعد) نسبت به فعال‌سازی سرویس اقدام کند. برای این منظور پس از اجرای موبایل بانک و رفتن به منوی اصلی، منوی رمز یک‌بار مصرف، گزینه‌ی ثبت، پس از ورود شماره کارت و کد فعال‌سازی ارسال شده به موبایل، عملیات فعال‌سازی انجام می‌شود.

پس از انجام این مراحل می‌توانید از طریق موبایل بانک اقدام به دریافت رمزهای یک‌بار مصرف کارت کنید. برای این منظور با مراجعه به منوی اصلی، منوی رمز یک‌بار مصرف، گزینه‌ی صدور، انتخاب کارت مورد نظر، ورود رمز هشت رقمی که کاربر در خودپرداز مشخص کرده است، انتخاب رمز هفت رقمی (این رمز به‌جای رمز دوم کارت استفاده می‌شود)، رمز یک‌بار مصرف به کاربر نمایش داده می‌شود. رمز یکبار مصرف به مدت ۶۰ ثانیه معتبر است و در این مدت تنها یک‌بار قابل استفاده است. توجه داشته باشید که رمزهای تولید شده در صورتی صحیح است که زمان گوشی کاملا دقیق تنظیم شده باشد؛ بنابراین کاربر باید در قسمت تنظیمات تاریخ و زمان گوشی، گزینه‌ی تنظیم خودکار تاریخ و زمان (time and date Automatic) را فعال کند.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه

تحویل ردیم کد یوسی در لحظه، بلافاصله بعد از پرداخت