آموزش فعال کردن و گرفتن رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

بانک ملت

احتمالا تا به حال شنیده‌اید که دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف از ابتدای دی ماه اجباری می‌شود و خریدهای اینترنتی تنها با رمز دوم یک‌بارمصرف امکان‌پذیر خواهند بود.

بانک مرکزی هدف از اجرای طرح رمز یک‌بارمصرف پویا را جلوگیری از سهولت دسترسی مجرمان به اطلاعات حساب بانکی شهروندان در فضای وب و کاهش کلاهبرداری‌های اینترنتی اعلام کرده که به دو روش پیامک و استفاده از اپیلیکیشن‌های موبایل قابل استفاده است.

بانک ملت «سامانه‌ی رمز نگار ملت» را با محوریت استفاده از اپلیکیشن (نرم‌افزار موبایلی) و سرویس پیامک طراحی و پیاده‌سازی کرده است. مشتریان بانک ملت با استفاده از این سامانه امکان تولید رمز‌های پویا‌ و یک‌بار مصرف در تراکنش‌های مبتنی بر رمز دوم‌ انواع کارت‌های بانک ملت (به‌جز کارت‌های هدیه‌ی ملت) را پیدا می‌کنند. رمزهای تولید شده در این اپلیکیشن تنها برای ۶۰ ثانیه معتبر بوده و پس از گذشت این زمان دیگر قابل استفاده نیستند. در این اپلیکیشن علاوه بر امکان استفاده از رمز پویای دوم در تراکنش‌های متکی به رمز دوم، امکان بهره‌مندی از دریافت رمز پویای اول جهت استفاده در ابزارهای مرتبط (نظیر خودپرداز، کارتخوان فروشگاهی) نیز وجود دارد.

مشتریان بانک ملت می‌توانند خدمات مربوط به سامانه‌ی اپلیکیشن و سامانه‌ی پیامکی را به‌صورت هم‌زمان فعال کرده و در صورت تمایل از هرکدام استفاده کنند.

نحوه‌ی فعال‌سازی و استفاده از سامانه‌ی رمز نگار ملت-اپلیکیشن

۱- دریافت نرم‌افزار اندروید یا iOS از سایت بانک

۲- مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز یا پایانه‌ی بانکی غیر نقد بانک، استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال‌سازی سامانه‌ی رمز نگار ملت- اپلیکیشن، ارسال کد فعال‌سازی

۳- ورود کد فعال‌سازی به سامانه و تعیین رمز اپلیکیشن

۴- افزودن کارت یا کارت‌های بانک ملت به سامانه‌ی رمزنگار ملت

۵- دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف از سامانه‌ی رمز نگار ملت

نحوه‌ی فعال‌سازی و استفاده از سامانه‌ی رمزنگار ملت-نسخه‌ی پیامکی

۱- مراجعه به یکی از دستگاه‌های خود پرداز یا پایانه‌ی بانکی غیر نقد بانک، استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال‌سازی سامانه‌ی رمز نگار ملت- نسخه‌ی پیامکی

۲- نمایش شماره‌ی همراه و تأیید در صورت صحت شماره‌ی نمایش داده شده

۳- ارسال پیامک فعال‌سازی و راهنمای سامانه از سوی بانک ملت

۴- ارسال پیامک چهار رقم آخر کارت بانکی فعال‌شده به شماره‌ی ۳۰۰۰۳۳۰۳ جهت دریافت رمز پویا

۵- ارسال پیامک رمز هفت رقمی یک‌بارمصرف از طرف بانک با سرشماره‌ی Bank Mellat روی تلفن همراه شما

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال

دلیل بازگشت وجه

تحویل ردیم کد یوسی در لحظه، بلافاصله بعد از پرداخت